MENTORÁLÓ INTÉZMÉNY LETT A KŐRÖSI

 Évek óta sikeresen működő módszertani modullal pályázott, így elnyerte az ún. „Mentoráló Intézmény” címet a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium. A részletekről teljesebb képet az iskola igazgatójának beszámolója alapján kaphatunk.

Mint azt dr. Hicz János intézményvezető elmondta: programjuk - melynek neve Kőrösi Mozgásfejlesztő Modell azaz KMM - válasz a beiskolázási kerületünk gyermekeinek igényeire. Ugyanis mint ismeretes, az első osztályban elsajátítandó tudásanyag hatalmas, iskolássá válni pedig mentálisan is egy komoly érési folyamat eredménye. Az ehhez szükséges készségek és képességek kialakítását igyekeznek terápiás fejlesztő tornával (ez maga a KMM) megsegíteni, amely játékra és mozgásra épít, a feladatok egymásra épülnek, a gyerekek képességei szerint fokozatosan nehezíthetőek. A program egyébként összhangban áll az óvodai nevelési tervvel, és nagyban segíti az iskolai fejlesztést.

A Mentoráló Intézmény címet elnyerő Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium felkereste Prohászka Istvánnét, az Aprófalva Óvoda vezetőjét, aki azonnal vállalta adoptáló intézményként az együttműködést, ilyen formán pedig az óvoda a Kőrösi iskola mentoráltja lett, a KMM módszere ennélfogva nemcsak a kőrösis diákok, hanem az Aprófalva óvodába járó gyermekek számára is elérhetővé vált.

Hicz János igazgató utalt arra is, hogy a KMM abban tűnik ki a kerületben fellelhető egyéb mozgásterápiás lehetőségek sorából, hogy általa azon családok is segítséget kaphatnak, akiknél anyagi vagy egyéb okokból kifolyólag nem megoldható a gyermek külön fejlesztése.